سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهم ترین دعاوی خانواده کدامند؟

خانواده اولین و کوچکترین نهادی است که فرد از لحظه تولد به آن وارد می شود و رشد جسمی، شخصیتی و روحی او وابسته به این نهاد می باشد. اگرچه در جوامع نوین انسانی، نهاد خانواده تغییرات زیادی نسبت به گذشته داشته است ولیکن به منظور حفظ بنیان این نهاد کوچک قوانین زیادی برای آن توسط قانون گذار تعیین شده است که در صورت ایجاد هرگونه مشکل افراد بتوانند با کمک و راهنمایی وکیل خانواده آن را حل و فصل کنند.

بهترین وکیل خانواده کیست؟

وکیل خانواده فردی است که به کلیه قوانین و مباحث شرعی و حقوقی مربوط به خانواده مسلط بوده و وکالت افرادی که درگیر این دعاوی شده اند را در دادگاه خانواده برعهده می گیرد. بهترین وکیل خانواده در تهران با تمام شیوه های رسیدگی و آیین دادرسی برای طرح دعاوی خانواده آشنایی کاملی دارد و به راحتی می تواند مسائلی که در این نوع پرونده ها مطرح می شود را با تکیه بر تجربه و دانش حقوقی خود حل و فصل نماید.

حضور بهترین وکیل خانواده در تهران برای شروع پرونده هایی که نیازمند ارائه دادخواست و دفاع در دادگاه خانواده هستند، الزامی است زیرا وکیل با بررسی موضوع پرونده بهترین دفاعیه را در دادگاه از موکل خود به عمل می آورد.

مهم ترین دعاوی خانواده کدامند؟

برای آشنایی با وظایف و نقش بهترین وکیل خانواده در تهران لازم است که با برخی از مهم ترین دعاوی که در این حوزه توسط این وکلا پیگیری می شوند آشنا شوید:

  • درخواست مهریه: یکی از شایع ترین پرونده های خانواده مطالبه مهریه است. زن به محض جاری شدن عقد نکاح مالک مهریه بوده و می تواند هرگونه تصرفی در آن داشته باشد و طبق قانون مدنی زن هر زمان که بخواهد می تواند مهر خود را از مرد طلب کند و مرد نیز موظف به پرداخت است. اگرچه قانون در این مورد حامی زن بوده و مواد قانونی زیادی را در حوزه مهریه تعیین و تصویب نموده است ولیکن پیگیری پرونده های مهریه نیازمند بهره مندی از دانش حقوقی و تجربه است که حضور وکیل خانواده در این زمینه الزامی می باشد.
  • درخواست نفقه: در دعاوی نفقه، زن می تواند علاوه بر نفقه حال، درخواست نفقه گذشته خود را نیز داشته باشد و برای وصول آن باید پرونده حقوقی را در دادگاه خانواده یا شورای حل اختلاف با توجه به میزان نفقه پیگیری کند که در این مورد مشاوره و راهنمایی بهترین وکیل خانواده در تهران می تواند موجب تسریع روند پرونده گردد.
  • حضانت: یکی دیگر از دعاوی که در دادگاه خانواده مطرح و پیگیری می شود نگهداری از فرزند و حق و تکلیف او است. طبق قانون والدین موظفند نگهداری از فرزند را بر عهده گرفته و حق ندارند تا زمانی که حضانت طفل بر عهده هر کدام از آن ها است از انجام این وظیفه شرعی و قانونی امتناع کنند. در صورتی که هر کدام از والدین قصد داشته باشند که حق حضانت را از والد دیگر سلب کرده و حضانت دائم فرزند را دریافت نماید لازم است که در این زمینه با وکیل خانواده مشاوره داشته باشد.

مشاوره با وکلای خانواده

برای دریافت راهنمایی و مشاوره در مورد مسائل و مشکلات خانواده باید به وکلای متخصص در این حوزه مراجعه کنید زیرا بهترین وکیل خانواده در تهران در زمینه رسیدگی به این دعاوی از تجربه و تخصص لازم برخوردار بوده و با تکیه بر مهارت خود می تواند ضمن ارائه مشاوره های حقوقی و از نظر روحی نیز به موکلین خود کمک کند.

بهترین وکیل خانواده در زمان رسیدگی به پرونده هایی نظیر طلاق سعی می کند با برگزاری جلسه مشاوره و بیان حق و حقوق هر کدام از طرفین و شرایطی که ممکن است بعد از طلاق با آن مواجه شوند، میان آنان سازش ایجاد کند و مانند یک مشاور حقوقی به آن ها کمک می کند تا تصمیم درستی بگیرند و اگر موفق به سازش نگردد برای صرفه جویی در وقت و هزینه موکل خود بهترین و راحت ترین راه حل را برای پیگیری پرونده در دادگاه خانواده به او پیشنهاد می دهد.

مزیت استفاده از وکیل خانواده

نقش وکلای خانواده در پرونده ریسک بروز هرگونه مشکل و ضایع شدن حقوق طرفین را به حداقل ممکن می رساند. در ادامه به برخی از مهم ترین مزیت های حضور بهترین وکیل خانواده در تهران اشاره می کنیم:

  • دانش تخصصی وکیل خانواده: پرونده هایی که در دادگاه خانواده پیگیری می شود موارد زیادی را در بر می گیرد که هر کدام از آن ها دارای قوانین و احکام مختص به خود هستند و اقدام و پیگیری این پرونده ها نیازمند دانش حقوقی بالایی است که وکیل خانواده در این زمینه از تخصص لازم برخوردار است.
  • صرفه جویی در زمان و هزینه: هرگونه اقدام و پیگیری دعاوی قضایی نیازمند صرف زمان و هزینه می باشد که وکلای خانواده به دلیل تجربه و آشنایی که با این مسیر حقوقی دارند موجب تسریع روند پرونده و جلوگیری از پرداخت هزینه های اضافی می شوند.
  • نظارت بر توافقات و متن اسناد: در صورتی که در پرونده های خانواده، طرفین به سازش برسند لازم است که توافقات میان آن ها در دفترخانه به صورت مکتوب ثبت گردد که بهترین وکیل خانواده در تهران با اطلاع از قوانین و آثار حقوقی الفاظ در متن این توافق نامه ها از بروز هر گونه ضرر و زیان بر علیه موکل خود جلوگیری به عمل می آورد.

کلام آخر

وکیل خانواده در زمینه وکالت و ارائه مشاوره های تخصصی در دعاوی خانواده از قبیل مهریه، نفقه، طلاق و غیره فعالیت دارد. ما در این مقاله ضمن معرفی بهترین وکیل خانواده در تهران به نقش و مزیت های این وکلا در پیگیری دعاوی خانواده اشاره کردیم. در صورت هرگونه انتقاد و پیشنهاد می توانید از طریق سایت وکیل تو با ما در ارتباط باشید.

منبع